logo

Dla pacjenta

Drukuj

Dla pacjenta

800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta

13.11.2018

Aktualizacja 23.11.2018

Od 13 listopada w całym kraju, we wszystkich OW NFZ, ruszyła  Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP- Telefoniczna Informacja Pacjenta jest jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu konsultantów, w tym pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
TIP jest dostępny w dni powszednie, w godzinach 8.00-16.00.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 można się dowiedzieć m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.

Tylko w 2017 roku infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

źródło - Biuro Komunikacji Społecznej NFZ

Jeśli masz pomysły albo sugestie dotyczące działania Telefonicznej Informacji Pacjenta, możesz je do nas zgłosić – wystarczy, że wyślesz do nas w tej sprawie e-maila: TIPpomysly@nfz.gov.pl

Będziemy wdzięczni za wszystkie propozycje.

Wszystkie aktualności