logo

Pilne Jedziesz do uzdrowiska? Zadzwoń w dwa miejsca! A potem zrób test - nie wcześniej, niż 6 dni przed rozpoczęciem turnusu! Opieka zdrowotna w okresie epidemii. Teleporady lekarza rodzinnego i lekarza specjalisty, gdzie leczyć bolący ząb Stan epidemii - dodatkowe ograniczenia w kontaktach z OW w Szczecinie i Koszalinie Telefoniczna Informacja Pacjenta 800-190-590 - tu uzyskasz informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem Zamknij

Dla świadczeniodawcy

Drukuj

e-recepta

Nowa usługa w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) oraz w oddziałach wojewódzkich NFZ

17.12.2019

Uruchomiliśmy nową usługę w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) oraz w oddziałach wojewódzkich NFZ. Personel medyczny (lekarze, farmaceuci), który wystawia i realizuje recepty elektroniczne, może liczyć na wsparcie techniczne ze strony konsultantów infolinii i stacjonarnie przez pracowników NFZ w oddziałach wojewódzkich. Udzielają oni fachowej pomocy w zakresie e-recepty, a także przepisów, które regulują ordynację lekarską oraz sprawozdawczość apteczną.

Numer infolinii TIP to: 800 190 590. Połączenie jest bezpłatne.

Wystawianie e-recept będzie obowiązkiem od 8 stycznia 2020 roku, ale konsultanci już dziś odpowiadają na pytania związane z tym zagadnieniem. Dodatkowo, zainteresowani mogą skorzystać z konsultacji stacjonarnych w oddziałach NFZ. Od 16 grudnia do 20 stycznia 2020 roku codziennie w godzinach pracy oddziału wojewódzkiego NFZ.

– Zapewnimy bezpłatną i fachową pomoc wszystkim osobom, które wystawiają e-recepty. Chcemy, żeby te osoby poczuły się pewniej mając pod ręką konsultanta infolinii czy pracownika w placówce NFZ, który przeprowadzi ich krok po kroku przez system informatyczny służący do wystawiania e-recept. Eliminacja błędów już na tym etapie wpłynie pozytywnie na realizację elektronicznych recept i zadowolenie pacjentów z tego rozwiązania – wskazuje Paweł Kikosicki, dyrektor Departamentu Obsługi Pacjenta w Centrali NFZ.

Źródło: Centrala NFZ

Wszystkie aktualności