logo

Pilne Czerwona strefa. Ograniczenie dostępności Sal Obsługi Klientów ZOW NFZ w Szczecinie, Koszalinie i Pyrzycach Od 10 października cały kraj w żółtej strefie z wyłączeniem powiatów należących do strefy czerwonej Szczecin - żółtą strefą od soboty 3 października. Zobacz, o czym trzeba wiedzieć..... Dbaj o bezpieczeństwo własne i otoczenia: #maskujSię, trzymaj dystans, myj ręce Zamknij

Dla świadczeniodawcy

Drukuj

Dla świadczeniodawcy

Zachęcamy do informowania pacjentów o Telefonicznej Informacji Pacjenta

28.11.2018

Uprzejmie informujemy, że od 13 listopada 2018 r. we wszystkich Oddziałach Wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia ruszyła infolinia – Telefoniczna Informacja Pacjenta. Telefon 800 190 590 jest wspólnym numerem dla NFZ i Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

TIP obsługiwany jest przez kilkudziesięciu konsultantów jednocześnie, w tym pracowników oddziałów Funduszu, a także Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy numer telefonu zastępuje kilkanaście numerów, które dotychczas funkcjonowały w oddziałach NFZ.

Telefoniczna Informacja Pacjenta stanowi szybką, kompleksową i przejrzystą informację na temat funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Telefon 800 190 590 czynny jest w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godz. 8-16.

Pod numerem TIP można się dowiedzieć m. in. jak uzyskać EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie jest najbliższy szpital, jak zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. By zagwarantować wysoką jakość usług, rozmowy są nagrywane.

Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Fundusz Zdrowia zwraca się z prośbą do wszystkich świadczeniodawców o udostępnianie w miejscach udzielania świadczeń informacji o nowej infolinii. W tym celu ZOW NFZ przygotował pakiet grafik (w załączeniu) do wydrukowania lub umieszczenia na stronach internetowych.

Zobacz więcej:

Biuro Prasowe ZOW NFZ

Wszystkie aktualności