logo

Pilne Jedziesz do uzdrowiska? Zadzwoń w dwa miejsca! A potem zrób test - nie wcześniej, niż 6 dni przed rozpoczęciem turnusu! Opieka zdrowotna w okresie epidemii. Teleporady lekarza rodzinnego i lekarza specjalisty, gdzie leczyć bolący ząb Stan epidemii - dodatkowe ograniczenia w kontaktach z OW w Szczecinie i Koszalinie Telefoniczna Informacja Pacjenta 800-190-590 - tu uzyskasz informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem Zamknij

Dla pacjenta

Drukuj

Jak się leczyć

Od 1 stycznia 2020 - krótsza droga pacjentów po wyrób medyczny

30.12.2019

Od 1 stycznia 2020 roku zmieniają się zasady wystawiania zleceń na wyroby medyczne (np. wózki inwalidzkie, aparaty słuchowe, cewniki, środki pomocnicze). Wprowadzony zostaje nowy wzór zlecenia, który nie wymaga potwierdzenia w Oddziale NFZ!!!  

Uprawnienie pacjenta do danego wyrobu medycznego zostaje potwierdzone w systemie elektronicznym w przychodni lub  w szpitalu przez osobę uprawnioną do wystawiania zleceń.  Dzięki temu pacjent od razu może się udać z potwierdzonym zleceniem do sklepu lub apteki, bez konieczności wizyty w NFZ, jak do tej pory.
Dzięki nowemu rozwiązaniu pacjenci i ich opiekunowie nie tracą czasu na potwierdzanie zleceń w NFZ (osobiście lub korespondencyjnie).

Nowy sposób potwierdzania zleceń w systemie elektronicznym wprowadza też inne udogodnienie: zlecenie może być wystawione i potwierdzone w każdym uprawnionym miejscu, niezależnie od miejsca zamieszkania pacjenta.

W 2019 roku w Zachodniopomorskim Oddziale NFZ potwierdzono: 70 030  zleceń jednorazowych (np. na wózki, ortezy, kule, aparaty słuchowe) oraz 36 tysięcy zleceń na zaopatrzenie comiesięczne (np. pieluchy, cewniki) 

 Biuro Prasowe ZOW NFZ

Wszystkie aktualności