Drukuj

Deklaracja dostępności

Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja Dostępności dotyczy strony Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

Data publikacji strony internetowej: 30 czerwca 2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 25 marca 2024 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Występują niepełne opisy alternatywne elementów nietekstowych.
  • Występują niejasne cele linków.
  • Niektóre zamieszczone pliki w formacie PDF nie są całkowicie dostępne cyfrowo.
  • W niektórych przypadkach widoczność wskazania fokusa klawiatury jest niewystarczająca.
  • Brak możliwości pełnej obsługi za pomocą klawiatury.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 23 września 2020 r.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez T-Matic Grupa Computer Plus Sp. z o.o. Zespół ds. Dostępności Cyfrowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy otrzymasz odmowę realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, możesz złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anny Marchlewskiej — mailowo dostepnosc@nfz-szczecin.pl lub telefonicznie 914251148.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż mailem na adres kancelaria@nfz-szczecin.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

 

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki, ul. Arkońska 45, 71-470 Szczecin

  • Miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością
  • Sala obsługi klientów – wysoki parter
  • Dzwonek przy drzwiach wejściowych oraz przy wyjściu z windy
  • Podjazd dla wózka inwalidzkiego
  • Szerokie, bezprogowe wejście
  • Możliwość wejścia z psem asystującym
  • W poczekalni krzesło dla osób z wagą powyżej 150 kg
  • Winda z oznakowaniem Braille'a
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
  • Pokój do rozmów z klientami w sprawach wymagających zapewnienia poufności

Delegatura w Koszalinie, ul. Wł. Andersa 34, 75-626 Koszalin

  • Miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością
  • Sala obsługi klientów na parterze
  • Szerokie, bezprogowe wejście do sali obsługi
  • Duża poczekalnia, szerokie korytarze
  • Pokój: dla opiekuna z dzieckiem oraz do rozmów z klientami w sprawach wymagających zapewnienia intymności
  • W poczekalni stanowisko z obniżonym blatem
  • W poczekalni krzesło dla osób z wagą powyżej 150 kg
  • Możliwość wejścia z psem asystującym
  • Winda z oznakowaniem Braille'a
  • Automatycznie rozsuwane drzwi wejściowe
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

Punkt Obsługi Klientów w Szczecinie, ul. Citroena 2, 70-769 Szczecin

  • Miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością
  • Sala obsługi klientów na parterze
  • Podjazd dla wózka inwalidzkiego
  • Możliwość wejścia z psem asystującym
  • W poczekalni krzesło dla osób z wagą powyżej 150 kg
  • Szerokie,  bezprogowe wejście
  • Automatycznie rozsuwane drzwi wejściowe
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
  • Kącik małego klienta
  • Pokój dla opiekuna z dzieckiem

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

We wszystkich lokalizacjach zapewniamy:

  • system kolejkowy z przywoływaniem głosowym  oraz wyświetlaczem  numerów kolejkowych
  • pętle indukcyjne stanowiskowe
  • usługę tłumacza języka migowego online

W siedzibie przy ulicy Arkońskiej 45 w Szczecinie umieściliśmy 2 znaczniki Totupoint ułatwiające dotarcie do drzwi wejściowych (na początku biegu schodów na taras i nad głównymi drzwiami wejściowymi).