Dla pacjenta
Punkt Obsługi Klientów ZOW NFZ na Prawobrzeżu działa już prawie rok
Masz sprawę do NFZ? Pamiętaj o naszym punkcie obsługi na Prawobrzeżu Szczecina, w Zdrojach, przy ul. Citroena 2. Trafia tu znacznie mniej klientów, niż do siedziby przy ul. Arkońskiej, choć w obu miejscach realizowane są te same usługi.
Można tu sprawdzić swój status ubezpieczenia, wyrobić EKUZ – Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, potwierdzić Profil Zaufany, zawrzeć umowę dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, złożyć skierowanie na leczenie uzdrowiskowe (w ciągu 30 dni od daty wystawienia go przez lekarza). W punkcie obsługi na Citroena dowiemy się też, jak korzystać ze świadczeń opieki zdrowotnej, co zrobić, by uzyskać dostęp do własnego Internetowego Konta Pacjenta, na które otrzymujemy e-recepty, e-skierowania i dokumentację medyczną.
Punkt Obsługi Klientów NFZ w Szczecinie-Zdrojach otwarty został w listopadzie ubiegłego roku w budynku ZUS-u przy ul. Citroena 2. Klienci Funduszu są tu obsługiwani w dni powszednie w tych samych godzinach, co klienci ZUS-u, tj. w poniedziałki od 8-16, natomiast w pozostałe dni od 8-15 (pamiętajmy, by nie przychodzić na ostatnią chwilę, ponieważ biletomat wydaje ostatni bilet 10 minut przed zakończeniem godzin obsługi Klientów).
Mieszkańcy Prawobrzeża i ościennych gmin nie muszą jechać na Arkońską; kompleksową obsługę NFZ mają blisko miejsca zamieszkania. Punkt jest dobrze skomunikowany – w pobliżu jest szybki tramwaj, autobusy miejskie i podmiejskie oraz dworzec PKP.
ZUS i NFZ pod jednym dachem to dla klientów dodatkowy atut i usprawnienie obsługi Interesantów obu urzędów.
Źródło: Zespół Komunikacji Społecznej i Promocji
Wszystkie aktualności