Składanie skarg i wniosków
Możesz złożyć skargę do Funduszu, jeśli:
- nie uzyskałeś świadczeń opieki zdrowotnej u lekarzy, którzy podpisali umowę z NFZ
- Twoja sprawa nie została załatwiona przez NFZ terminowo i skutecznie
- pracownicy NFZ nie realizowali swoich zadań należycie i starannie
WAŻNE!
Nie jesteśmy upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia. Nie rozpatrujemy też skarg dotyczących zachowania personelu czy też organizacji pracy w placówce. Skargi w tym zakresie można kierować do:
- dyrektora/kierownika podmiotu leczniczego,
- rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy przy Okręgowej Izbie Lekarskiej
- Rzecznika Praw Pacjenta.
Jak zgłosić skargę do NFZ?
- osobiście:
- Zachodniopomorski Oddział NFZ w Szczecinie ul. Arkońska 45, 71-470 Szczecin
- Punkt Obsługi Klientów w Szczecinie, ul. Andre Citroëna 2, 70-769 Szczecin
- Delegatura ZOW NFZ w Koszalinie, ul. Andersa 34, 75-626 Koszalin
- listownie – wyślij skargę pocztą na adres oddziału
- e-mailem – skargi@nfz-szczecin.pl
- za pośrednictwem e-Doręczeń >>>
adres do e-Doręczeń (ADE): AE:PL-92285-58549-ISCEJ-24 - przez Internet na ePUAP >>>
identyfikator ePUAP: 5rxov9q48d
Jakie informacje powinna zawierać skarga?
- imię nazwisko i adres do korespondencji (można zastrzec swoje dane tylko do wiadomości Funduszu)
- dane placówki lub pracownika medycznego, którego dotyczy zgłoszenie
- szczegółowy opisu sytuacji – co się wydarzyło, kiedy i w jakich okolicznościach
UWAGA!
- Jeżeli skargę składa osoba trzecia w imieniu pacjenta, to konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia
- Skargi niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania
Pracownik NFZ skontaktuje się z Tobą korespondencyjnie, jeżeli będzie konieczne uzupełnienie skargi i poprosi o jej uzupełnienie w ciągu 7 dni. Brak odpowiedzi w terminie może skutkować pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
Termin rozpatrzenia skargi
NFZ ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Jeśli konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowych działań, Fundusz poinformuje Cię o nowym terminie rozpatrzenia sprawy.
Jeżeli masz pomysł jak:
- ulepszyć i poprawić funkcjonowanie NFZ
- skuteczniej realizować zadania NFZ
- lepiej realizować potrzeby pacjentów
możesz złożyć do nas wniosek.
Fundusz rozpatruje wnioski na takich samych zasadach jak skargi – odpowiedź powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni.
Źródło: Wydział Obsługi Klientów i Profilaktyki