Drukuj

Składanie skarg i wniosków

Możesz złożyć skargę do Funduszu, jeśli:

  • nie uzyskałeś świadczeń opieki zdrowotnej u lekarzy, którzy podpisali umowę z NFZ
  • Twoja sprawa nie została załatwiona przez NFZ terminowo i skutecznie
  • pracownicy NFZ nie realizowali swoich zadań należycie i starannie

WAŻNE!

Nie jesteśmy  upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia. Nie rozpatrujemy też skarg dotyczących zachowania personelu czy też organizacji pracy w placówce.  Skargi w tym zakresie można kierować do:

  • dyrektora/kierownika podmiotu leczniczego,
  • rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy przy Okręgowej Izbie Lekarskiej
  • Rzecznika Praw Pacjenta

 Jak zgłosić skargę do NFZ?

  • osobiście:
    • Zachodniopomorski Oddział NFZ w Szczecinie ul. Arkońska 45, 71-470 Szczecin
    • Punkt Obsługi Klientów w Szczecinie, ul. Andre Citroëna 2, 70-769 Szczecin
    • Delegatura ZOW NFZ w Koszalinie, ul. Andersa 34, 75-626 Koszalin
  • listownie – wyślij skargę pocztą na adres oddziału
  • e-mailem – skargi@nfz-szczecin.pl
  • za pośrednictwem e-Doręczeń >>>
    adres do e-Doręczeń (ADE): AE:PL-92285-58549-ISCEJ-24
  • przez Internet na ePUAP >>>
    identyfikator ePUAP: 5rxov9q48d

Jakie informacje powinna zawierać skarga?

  • imię  nazwisko i adres do korespondencji (można zastrzec swoje dane tylko do wiadomości Funduszu)
  • dane placówki lub pracownika medycznego, którego dotyczy zgłoszenie
  • szczegółowy opisu sytuacji – co się wydarzyło, kiedy i w jakich okolicznościach

 UWAGA!

  • Jeżeli skargę składa osoba trzecia w imieniu pacjenta, to konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia
  • Skargi niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania

Pracownik NFZ skontaktuje się z Tobą korespondencyjnie, jeżeli będzie konieczne uzupełnienie skargi i poprosi o jej uzupełnienie w ciągu 7 dni. Brak odpowiedzi w terminie może skutkować pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.

Termin rozpatrzenia skargi 

NFZ ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Jeśli konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowych działań, Fundusz poinformuje Cię o nowym terminie rozpatrzenia sprawy.

Jeżeli masz pomysł jak: 

  • ulepszyć  i poprawić funkcjonowanie NFZ
  • skuteczniej realizować zadania NFZ
  • lepiej realizować potrzeby pacjentów

możesz złożyć do nas wniosek.

Fundusz rozpatruje wnioski  na takich samych zasadach jak skargi – odpowiedź powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni.

 

Źródło: Wydział Obsługi Klientów i Profilaktyki