Deklaracja dostępności
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy [1]
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.nfz-szczecin.pl
Data publikacji strony internetowej: 30.06.2015
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29.11.2022
Status pod względem zgodności z ustawą
Pracujemy nad przeniesieniem treści ze stron Oddziałów Wojewódzkich na stronę Centrali NFZ. Powstanie jeden wspólny serwis, spełniający standardy dostępności.
Zakończenie prac planujemy na 31 grudnia 2022 r.
Data sporządzenia deklaracji: 23.09.2020
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji: 22.01.2021.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Jeżeli masz problem z dostępnością strony internetowej, prosimy o kontakt.
Koordynator dostępności w ZOW NFZ
Anna Marchlewska
e-mail: dostepnosc@nfz-szczecin.pl
telefon: 91 425 11 48
Na adres e-mailowy możesz również złożyć wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Koordynator dostępności odpowiada między innymi za:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Zachodniopomorski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia
- Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ZOW NFZ
- monitorowanie działalności ZOW NFZ w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Masz prawo zażądać zapewnienia dostępności [2]:
- cyfrowej strony internetowej
- aplikacji mobilnej
- każdego z ich elementów
Możesz również zażądać udostępnienia informacji za pomocą innego sposobu dostępu np.
- przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu
- opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji
Żądanie zawiera:
- dane osoby zgłaszającej żądanie
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi
- sposób kontaktu
Jeżeli chcesz otrzymać informacje za pomocą innego sposobu dostępu, określ dogodny dla Ciebie sposób.
Powinniśmy zrealizować żądanie niezwłocznie - nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli nie będziemy mogli dotrzymać tego terminu, poinformujemy Cię o tym.
Otrzymasz również informację, kiedy realizacja żądania będzie możliwa.
Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie będzie możliwe, zaproponujemy Ci inny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy realizacji Twojego żądania, masz prawo złożyć skargę.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich – otwórz link do informacji.
Dostępność architektoniczna
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia znajduje się:
- w Siedzibie Zachodniopomorskiego Oddziału NFZ w Szczecinie
ul. Arkońska 45, 71-470 Szczecin - w Delegaturze ZOW NFZ w Koszalinie
ul. Władysława Andersa 34, 75-626 Koszalin - w Punkcie Obsługi Klienta ZOW NFZ w Szczecinie-Zdrojach
ul. Andre Citroëna 2, 70-769 Szczecin
Siedziba Zachodniopomorskiego Oddziału NFZ w Szczecinie
- parking z oznakowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się przed budynkiem (3 stanowiska);
- winda z oznakowaniem Braille'a prowadzi do niej wejście od ulicy; winda nie zatrzymuje się na wysokości Sali Obsługi Klienta;
- podjazd dla osób na wózku prowadzący do szerokiego, bez progowego wejścia głównego;
- Sala Obsługi Klientów – wysoki parter;
- pętla indukcyjna oraz usługa tłumacza języka migowego online dla osób głuchych lub słabosłyszących. Dziesięcioro naszych pracowników ukończyło I stopień kursu polskiego języka migowego, a jeden pracownik ukończył III stopień kursu;
- można poruszać się z psem przewodnikiem;
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na lewo od wejścia;
- miejsce do przewijania niemowląt znajduje na lewo od wejścia, w oznakowanym pomieszczeniu wyposażonym w przewijak, sanitariat, umywalkę;
- pokój do rozmów z klientami w sprawach wymagających zapewnienia poufności;
- „Cicha godzina” w każdy wtorek od 14.00 do 15.00.
Delegatura Zachodniopomorskiego OW NFZ w Koszalinie
- parkingi z miejscami postojowymi dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się przy wejściu głównym (2 stanowiska) oraz z boku budynku, w bocznym skrzydle (1 stanowisko);
- winda z oznakowaniem Braille'a - można do niej dotrzeć wejściem bocznym; winda zatrzymuje się na wysokości Sali Obsługi Klienta;
- Sala Obsługi Klientów znajduje się na parterze;
- pętla indukcyjna oraz usługa tłumacza języka migowego on-line dla osób głuchych lub słabosłyszących;
- możliwość wejścia do budynku z psem przewodnikiem;
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się w przyziemiu (poziom -1), po lewej stronie od wyjścia z windy; prowadzi do niej podjazd dla osób z trudnościami w poruszaniu się;
- miejsce do przewijania niemowląt znajduje się w oznakowanym pomieszczeniu wyposażonym w przewijak, umywalkę z lustrem oraz niezbędne przybory higieniczne (pampersy różnych rozmiarów, chusteczki suche i mokre, kosz na brudne pieluszki);
- pokój dla opiekuna z dzieckiem i odpoczynku dla kobiet w ciąży i dla osób ze spektrum autyzmu oraz do rozmów z klientami w sprawach wymagających zapewnienia poufności.
Punkt Obsługi Klientów ZOW NFZ w Szczecinie-Zdrojach
- parking z miejscami postojowymi dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się przy wejściu głównym (3 stanowiska);
- podjazd dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się z lewej strony, przy wejściu głównym;
- wejście do budynku: przez bez progowe drzwi otwierane automatycznie;
- obsługa klientów odbywa się w pomieszczeniu na parterze budynku ZUS, na wprost od wejścia głównego;
- osobom głuchym lub słabosłyszącym zapewniamy korzystanie z pętli indukcyjnej oraz usługi tłumacza języka migowego on-line; dwoje pracowników ukończyło I stopień kursu polskiego języka migowego;
- można poruszać się z psem przewodnikiem;
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się naprzeciwko sali obsługi;
- pokój dla opiekuna z dzieckiem.
Podstawa prawna: