Zespół Komunikacji Społecznej i Promocji
W odpowiedzi na artykuł w Głosie Szczecińskim zat. „Jak mam zaszczepić mamę..."
W odpowiedzi na artykuł w Głosie Szczecińskim zat. „Jak mam zaszczepić mamę – pyta czytelnik. NFZ odsyła do Rzecznika praw Pacjenta” uprzejmie informuję, że z przekazanych do ZOW NFZ maili wynika, iż czytelnik ma wiedzę, co trzeba zrobić, by zaszczepić mamę i wcale o to nie pyta. Dowodem jest jego korespondencja, którą jako ZOW NFZ otrzymaliśmy. Czytelnik informuje w niej, że zadzwonił do punktu szczepień w Szpitalu Klinicznym nr 1 oraz na infolinię szczepionkową 989. W obu miejscach dowiedział się, że terminy szczepień są już zajęte; w obu miejscach zostawił dane swojej mamy i numer telefonu. Otrzymał również zapewnienie, że jak będą wolne terminy, zostanie o tym poinformowany. Czytelnik wykorzystał zatem dwie z trzech możliwości, by mama otrzymała szczepionkę (trzecia – z użyciem Profilu Zaufanego). Nie ma innego sposobu na zaszczepienie seniora, niż jego zarejestrowanie lub zapisanie na świadczenie.
Czytelnik zgłosił natomiast uwagi i postulaty, których NFZ nie jest adresatem.
Szczepionkami i ich dystrybucją w ramach Narodowego Programu Szczepień zarządza Agencja Rezerw Materiałowych. Harmonogram rejestrowania i szczepienia kolejnych grup ustala Ministerstwo Zdrowia zgodnie ze strategią i obowiązującymi przepisami. System centralnej e-rejestracji oraz dane osobowe osób zarejestrowanych na szczepienie, zaszczepionych, a także tych, które zgłosiły chęć zaszczepienia się, są zarządzane i prawnie chronione przez Centrum e-Zdrowia - państwową jednostkę budżetową powołaną przez Ministra Zdrowia.
W naszym województwie mamy obecnie 242 punkty szczepień przygotowane do sprawnej realizacji programu. Wszystkim zależy na jak najszybszym podaniu szczepionki jak największej liczbie osób, ale tempo szczepień zależy od dostaw szczepionek, a te zostały przez wytwórców ograniczone.
Małgorzata Koszur
Rzeczniczka Prasowa ZOW NFZ
Zespół Komunikacji Społecznej
Wszystkie aktualności